Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lip 2014, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Pojawiaja sie informacje ze jest gotowy nowy Cursor 16... 8)

http://40ton.net/fiat-powertrain-techno ... az-855-km/


Post Wysłano: 12 lip 2014, 17:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7216
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To tak samo gdybanie jak by mieli wsadzić np.: do TGXa V12 1000 KM w końcu MAN produkuje takie silniki :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 lip 2014, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tylko ze tu jest to calkiem realne, kilka ciezarowek ma rzedowe szostki o podobnej pojemnosci.
W TGXie ponoc sie nie zmiescil juz V8 euro 6 z calym osprzetem i dlatego zrobiono nowa szostke D38, wiec ta V12 mogla by miec pewny problem. Szkoda ze sie odchodzi od duzych V8 czy V10 i Man obok Mercedesa pokazal duza rzedowa szostke. W Iveco po zaprzestaniu oferowania mocnej V8 po 10 latach wlasnie Cursor 16 bylby takim samym rozwiazaniem jak u konkurencji...


Post Wysłano: 12 lip 2014, 17:31
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3587
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Ten cursor 16 to ciekawa sprawa, duża pojemność, plus vixa dawana przez zmienną geometrie powinne robić dobrą robote :wink:

Ciekawe jak rozegrają sprawe E6

Iveco od samego początku serii HI poważnie mówi o 16stce, mam nadzieje że im się uda :)

A tak spamowo :mrgreen:

To co Paniedziejku, po Cube, taką 16-stke plus retarder przytuliłbyś na górki :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 12 lip 2014, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1615
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Kupilismy w tym tygodniu Stralisa 540 - co dopiero musi robic 850KM ?? :shock: Ciekawe co za mosty beda potrzebne do tego i znow inna skrzynia - mocniejsza. W tym 540 mam as tronica - a juz jest inny bo 16biegowy

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 12 lip 2014, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Cytuj:
Kupilismy w tym tygodniu Stralisa 540 - co dopiero musi robic 850KM ?? :shock: Ciekawe co za mosty beda potrzebne do tego i znow inna skrzynia - mocniejsza. W tym 540 mam as tronica - a juz jest inny bo 16biegowy
Że tak zapytam, potrzebny Ci taki "potwór" czy po prostu tak wyszło z kupnem ?
Bo jak na polskie warunki bądź co bądź raczej nie spotykana moc silnika w Stralisie ...


Post Wysłano: 12 lip 2014, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3607
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Kupilismy w tym tygodniu Stralisa 540 - co dopiero musi robic 850KM ?? :shock: Ciekawe co za mosty beda potrzebne do tego i znow inna skrzynia - mocniejsza. W tym 540 mam as tronica - a juz jest inny bo 16biegowy
Przecież wszystkie Stralisy z Cursor13 mają 16 przełożeń.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 13 lip 2014, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1615
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie wiem czy stralisy, ale trakker z 13tka ma 12
Cytuj:

Że tak zapytam, potrzebny Ci taki "potwór" czy po prostu tak wyszło z kupnem ?
Bo jak na polskie warunki bądź co bądź raczej nie spotykana moc silnika w Stralisie ...
Powiem Ci tak, kupujac Iveco/chcac kupic iveco w innej konfiguracji niz ciagnik siodlowy 4x2 - nie ma wyboru prawie zadnego - malo jest tych aut i sie bierze co jest (oczywiscie jesli stan techniczny jest odpowiedni) - a kupilismy wywrotke 3 stronna zbozowa 6x2 - w Polsce zadnego nie ma w ogloszeniach ...
Na pusto z niemiec (tzn przyczepe zbozowke mial na sobie zaladowana) spalil mniej jak stralis 430 z pusta naczepa wywrotka (ten 20,5/100 a ciagnik 22,5/100) a wazyl wiecej jak ciagnik z lodka i 1000km z 1300tu w ulewie ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 13 lip 2014, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Co do tych mocy to w zasadzie nie ma się czym podniecać. Stworzenie samego silnika to jedno, ale dołączenie do tego odpowiedniego mostu, skrzyni itp. to już jest wyczyn. Dla czego tak twierdzę przecież w wyścigach ciężarówek silniki dochodzą do 1100 KM tylko że tam jest skrzynia dwa biegi w przód i jeden do tyłu, w zasadzie opony przy starcie zostają na asfalcie. Po drugie zestaw CS+naczepa do 40 T DMC według mnie moc powyżej 600KM jest nie porozumieniem (zakup jest ekonomicznie nie uzasadniony), pominąwszy kogoś kto działa cały czas na górskich drogach. Po trzecie widziałem kilka lat temu na imprezie gościa, który próbował palić oponę Scania R580 i skończyło się to dla niego mało fajnie bo uszkodził most. Tego typu moce są potrzebne w transporcie jedynie ponadgabarytowym.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 13 lip 2014, 13:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dawniej Iveco mialo w ofercie mocny silnik ktory mogl konkurowac z innymi markami, a dzis topowy motor to jedynie 560 :oops:
Zostali w tyle za konkurencja o dobre 200 koni.
Pozatym jak juz pisalem wczesniej mija pewna era pieknych silnikow kosztem prostych rzedowych szostek ktore sa coraz mocniejszych ale....
Chyba tylko Scania zostanie ze swoim legendarnym V8.
Iveco montowalo V8,
Renault montowal V8,
Mercedes Montowal V8 - V10,
Man montowal V8 - V10,
To byly motory o pieknym brzmieniu i fajnej kulturze pracy najwidoczniej zabila je ekonomia i ekologia, podobnie jak kiedys w USA smigaly np. Powerlinery V12 a teraz taka sama nuda jak w Europie - R6...


Post Wysłano: 13 lip 2014, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Konstrukcyjnie R6 to najlepszy silnik.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 14 lip 2014, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Konstrukcyjnie R6 to najlepszy silnik.
Polenizowal bym nad tym.... nic nadzwyczajnego w nich nie ma.

Uruchom actrosa, legendarne grzechoczace v6, czy furgoczace v8.... Odpal obok axora lub mp4, są takie nijakie zwykłe i banalne....

Tak samo w scanii, każde rzedowe hpi zimne pracuje jak by się miało rozleciec, nawet strzały słychać :mrgreen: Nie ma porownania do DC16....

Zresztą co ja ci będę mówił campaign.scania.com/v8/ :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 lip 2014, 11:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7216
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Teoretycznie silnik R6 ma najlepszą kulturę pracy z wszystkich silników, niby najlepsze wyważenie itp.
Co innego brać na słuch to nie typowe silniki V8-V10 które wyróżniają się odgłosem pracy silników od setek R6 na drodze. Stąd pewnie efekt że silniki o układzie tłoków V maja lepszą pracę dla ucha niż rzędówka

Tak powinna pracować scania V8 :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=1Bet9jm ... 9syFO9MVfw

Niema to jak V10 :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=SUk0p8O ... w&index=11

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 lip 2014, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Poprzednie auto mialem V8, piekna cicha basowa praca poprostu miodzik, cichy bulgot w kabinie nawet podczas dojenia pod gore cichutko. Teraz mam R6 :| bez obciazenia jeszcze w miare to idzie ale jak sie chce wyciagnac z niego pelna moc to najlepiej to opisac slowem "wyjec", piluje jak wielka szlifierka, coto za glos... :evil: Druga sprawa R6 ma fizycznie lepsze wywazenie niz V8 ale to w odczuciu wlasnie ten drugi pracuje mieciutko bardziej kulturalnie.

Tak poszperalem po necie z ciekawosci i znalazlem dwa artykuly o tym Cursorze 16 ze niby do Stralisa bedzie zastosowany,
jednak w wiekszosci pisze jako industrial engine :/
Takze zobaczymy ale nie jest to takie pewne jak mi sie wydawalo na poczatku.


Post Wysłano: 14 lip 2014, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Kiedys w automaniaku byl test Alfy GT z silnikiem 3.2 V6 oraz Gulietty z 1750 TBi. Jakos profesor nie z garbsen ale znawca dźwięków badał dźwięk na wydechu. Oznamil iż silniki w układzie V wydają wiecej dźwięku w przyjemnym dla nas zakresie fal i dlatego wydaje sie nam ze ładniej pracują od rzedowek.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: